A csoport lelke: a Tanító

Aki tanít, az kétszeresen tanul. Joseph Joubert

Egy ilyen kis közösségnek, mint amilyen a miénk is, a legnagyobb kihívás pedagógust találni.  Ahhoz kevesen vagyunk, hogy főállást tudjunk ajánlani, azaz olyan tanító kell, aki főleg másból él, s a mi gyerekeinket elsősorban szerelemből, szakmai kihívásként tanítja, viszont széles perspektívában gondolkodik, sokrétű tevékenységet ismer, képes és hajlandó új dolgokat tanulni, mélyen megismerni a tanítványait, alkalmazkodni hozzájuk és irányítani is tudja őket… Szóval szakmai felsőfokú képességek – és alacsony anyagi igények…
Azt hinné az átlagember, hogy ilyen megszállott nincs. Milyen jó, hogy a legjobb pedagógusok másképp gondolkodnak, és áldozatokra is képesek a gyerekekért. Igaz, egy kis szerencse is kell.  Nekünk 2014-ben sikerült egy ilyen csoda, hiszen csatlakozott hozzánk Klaudia.


Kamenik Klaudia

A Budapesti Műszaki Egyetemen végzett 1999-ben, mint építészmérnök, majd 2003-ban az Etűd Zeneművészeti Szakközépiskolában szerzett klasszikus magánénekesi oklevelet.

Klaudia, a tanító családjával
Klaudia a családjával

A Maya trió produkció tagjaként Horváth   Melindával és Mohácsi Attilával országosan lépnek fel zenés, táncos összeállításokban, illetve önállóan egyházzenei koncerteken énekel.

Pedagógusi munkáját 2008-ban a Rogers Személyközpontú Általános Iskolában kezdte el, ahol kezdetben zenei és kézműves foglalkozásokat tartott, majd 2010-től részt vett a Rogers Személyközpontú Gimnázium tehetséggondozó programjában. A Nem-Árt Képességfejlesztő Színiiskolával 2013-ban került szorosabb kapcsolatba, mint zene- és énektanár, s az új nevén Kulissza Készségfejlesztő Alkotóműhely oszlopos tagja lett,  itt drámapedagógiát, énektechnikát, zenét tanít, de gyakorlatilag a műhely minden folyamatában részt vesz.

Pedagógiai munkájában megjelenik a Waldorf-kerettanterv alkalmazásának igénye, Carl Rogers és Thomas Gordon humanisztikus és erőszakmentes kommunikációra épülő pszichológiája, s egyike azoknak, akik Magyarországon summerhill-i elveken működő iskolát szeretnének. Nyitott a gyógypedagógiai megoldásokra, autodidakta módon tanult és alkalmaz sokféle fejlesztőpedagógiai technikát, első kézből szerzett ismereteket részképesség zavarokra ható gyakorlatokról.

Tanító és tanítványok
Kamenik Klaudia

Hozzánk egy felajánlással érkezett, segédtanítóként gondolta segíteni csoportunk munkáját. Ám az ő elvei, hozzáállása, pedagógiai ismeretei és együttműködési készsége pont az, amit mi mindig is szerettünk volna, így kénytelen volt kilépni a háttérből 🙂 Szerencsénkre gyerekeink lenyűgözik, és szívesen dolgozik velünk,  így reméljük,  sokáig közöttünk marad.

Klaudia színitanodájáról itt olvashatsz bővebben: www.kulissza-suli.hu